KULEYİ KUŞATTI OYUNU KAZANDI

0

ODTÜ’nün Mikroelektronik Tesisleri’ni ziyaret eden Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği üyelerinin misafiri oldu. Gençlerden en yerli dijital oyunlar hakkında bilgi edinen Bakan Zeybekci, konsolun başına da geçti; hayatında ilk kez dijital oynayan Zeybekci, gençlere taş çıkarttı.

Büyük ekranda “Mount&Blade: Warband” isimli oyununu oynayan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, 10 yaşındaki oğlu Tarık Efe’nin birlikte oynama ısrarını, hem vakitsizlikten hem de cesaret edemediği için her seferinde karşılıksız bıraktığını anlattı ve hayatında ilk kez oynadığı oyunda başarılı olduğunu görünce özgüven kazandığını dile getirdi.

RUHU HER DAİM GENÇ

“Mount&Blade: Warband” isimli savaş oyununda, bir kalenin kuşatılması için mücadele eden Zeybekci, becerisini gösterdi ve oyunu kazandı.

GELECEK İLE GEÇMİŞİ BİR ARAYA GETİRDİ

Oyun oynarken gençlerle oyun üzerine sohbet de eden Bakan Zeybekci, bazı sahnelerindeki ortamı, çocukluk yıllarındaki gerçek hayatta bizzat yaşadıklarından bahsetti. Bu sırada adeta çocukluğuna da geri dönen Zeybekci, basın mensuplarına demeç verirken oyun dünyasının gelişimini kendi yaşantısından örnekledi. Bakan Zeybekci, “Oyuncak ve oyun, çocukluğumuzun ilk yıllarında bulunduğumuz ortamdan hayal dünyamıza kadar hayatın kendisiydi. Sonra, araç gereçlerle yaptıklarımız haline geldi. Daha sonra da çizgi romanlar gibi okuduklarımızdı. Yazılım dünyasına ise ancak bu yaşta ulaşabildik” dedi.
Renkli ve samimi görüntülerin oluştuğu ziyaretin sonunda, oyun yazılımı sektörünün Türkiye’nin gizli kahramanı olduğunu vurgulayarak, Ekonomi Bakanlığı’nca oyun sektörüne sağlanan desteklere dikkati çekti.
Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği üyeleriyle buluşmasında “Sanal dünyadaki kahramanlar gibi, onlar da bizim yetiştirdiğimiz kahramanlarımız” diyerek gençleri onore eden Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, oyun sektörünün gerek bakanlıklarınca sağlanan destek gerekse getirisi açısından önemli bir yere geldiğini görmenin mutluluğunu ve haklı gururunu yaşadıklarını söyledi.
Misafiri olduğu grubu (‘Hadi canım, o kadar yoktur’ dediğim rakamlara ulaşan insanlar) cümlesiyle özetleyen Bakan Zeybekci, sadece oyun yazılımında geçen yıl 500 milyon dolarlık ihracat tutarına ulaşıldığını hatırlattı; “Bu yılın sonunda kendilerinden daha üst seviyede performans bekliyoruz” dedi. Oynadığı oyunun dünyada 8 milyon kez indirildiğinden de bahseden Bakan Zeybekci, oyunun tek başına 100 milyon doların üzerinde ciroya ulaştığını aktardı.

EKONOMİ BAKANLIĞINDAN TAM DESTEK

Gençlerle sohbeti sırasında 200 bin dolara kadar pazara giriş desteği olarak yapılan harcamaların yarısını Ekonomi Bakanlığı’nın karşıladığını dile getiren Bakan Zeybekci, “Birkaç şirketimizin de Turquality’de marka olması gerektiğine inanıyoruz. Orada destekleri daha farklı şekilde verebilir bir hale geleceğiz. Sizi Turquality’ye dahil etmek, 2018’in başındaki ilk hedeflerimizden biri olacak. Ülkemizde oyun pazarının büyüklüğü 2015’te 464 milyon Dolar, 2016’da ise 755 milyon Dolar’a ulaştı. Dünyada 16’ncı sıradayız. 200 bin dolara kadar pazara giriş desteği olarak yapılan harcamaların yüzde 50’sini bakanlığımız karşılıyor. Mobil platformların talep ettiği komisyon bedelleri için her şirkete 100 bin Dolar’a kadar da destek veriyoruz. Hatta yıllık 50 bin dolara kadar en fazla iki kişi için istihdam desteği bile sunuyoruz. Bakanlık olarak adeta bu sektörün peşinden koşturuyoruz. Ve onlara istedikleri ortamı sağlayacağız. Çünkü, Türkiye’nin bu alanda bir merkez olması için onlara inanıyor ve güveniyoruz. Onlardan da sağladığımız bu imkanları kullanmalarını bekliyor ve istiyoruz” diye konuştu.

Cevap yaz